Zofia Dzieniszewska - zapiski

Temat: kontrolka oleju 2.2dci E3
WITAM!!! Wczoraj przy minus 13 C przy próbie odpalenia silnik wskakiwał na obroty i natychmiast gasł i pojawiała sie kontrolka smarowania silnika....Stan oleju oczywiście jest ok. Po paru próbach dałem sobie spokój. Po godzinie czasu silnik odpalił przy drugim zakręceniu Dzisiaj rano ta sama historia tylko auto nie odpaliło już nawet po kilkunastu próbach.....! Tamtej zimy odpal bez problemu przy minus 25...
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3667



Temat: Problemy z kartą do uruchamiania auta(E4)
Witam wszystkich jstem na tym forum nowy ale tu szukam pomocy bo mam problem z moim Espasikiem Rok produkcji 2003 silnik 2,2 DCI otóż po włożeniu karty do czytnika czesto nie zapalają się zadne kontrolki tylko od radia i silnik nie odpala jakby nie widział karty.Wczesniej odłanczałem akumulator resetował sie komputer i po załaczeniu akumulatora odpalał ale teraz i to nie działa.Dałem...
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=280


Temat: co oznacza komunikat.....? e4
Witam w e4 silnik 2.2dci 150k rok 2004 mam taki problem z odpaleniem silnika: Na 10 odpaleń 2 razy nie odpala tzn nic się nie dzieje po wcisnięciu przycisku start. Wyświetla...
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=1244


Temat: Co to za część i za co odpowiada? e3
Oto film który nagrałem z pracy silnika. Pewnie i tak mało pomoże. Możliwe też, że wszystko jest w normie (poziom generowanego hałasu przez silnik), a cała sytuacja to tylko moje przewrażliwienie. http://www.youtube.com/watch?v=cMY5R6Q-ZRg Jednak dalej pozostaje problem dymienia i utraty mocy. Kiedyś zakładałem temat, o tym jak było bardzo mało wody w ukł. chłodzenia. Poradzono mi bym sprawdził czy woda nie dostaje się ... czysty. Możliwe, że kiedyś komuś padła uszczelka głowicy, dokonał jej wymiany, ale zbiorniczka nie wyczyścił. Silnik odpala pięknie, nie potrzebuje nawet podgrzewania świec. Przy odpalaniu nie dymi, nie kaszle, nie "rzuca olejem". Pracuje po prostu płynnie. Jest to 2.2 dci (130KM).
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=1142


Temat: E IV 1.9dci silnik gaśnie HELP! ;(
czy silnik jest rozgrzany czy zimny a u mnie wlasnie tylko na rozgrzanym gasnie ;/
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=4734


Temat: E IV 1.9dci silnik gaśnie HELP! ;(
są montowane (1,9 dci ) reno megan, scenik w których ostanio miałem do czynienia z pompą paliwa,,,, pozdrawiam i powodzenia ,,,,. Stasiu, gruszka jak najbardziej działa - wymieniałem silnik - przewody ... w tych autach co miały pompę w baku? Co do innych silników DCI - mam teraz blok silnika i pompę wtrysku z laguny II - działa i jeździ bez problemu... Jak...
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=4734


Temat: FAQ do działów technicznych - A raczej, spis treści
Automat podgrzewacza świec 2,2 DT Brak masy na silniku Espace 2.0 16V (E3) Brak mocy E3 Czy to efekt uszkodzenia swiecy zarowej? E III 3.0 V6 kręci ale nie odpala E III V6 kręci ale nie odpala espace III (gdzie jest czujnik wstrząsowy????) Espace III nie odpala po wymianie silnika Gaśnie w czasie jazdy GAŚNIĘCIE SILNIKA (E3) kable wn kaput E3 Moduł/Komputer problem--nie odpala moja renia gaśnie Nie odpala - alarm?? czy immobilaizer ?? Nierowna praca silnika przy duzej wilgotnosci E3 V6 Po mrozach nie odpala! E3 1,9 DTi problem z odpaleniem z rana wszystko warjuje e3 Rano nie moge odpalic!! SILNIK KROKOWY EIII 3.0 24V świece świece żarowe E3 2,2dt Wymiana świec w DCI (E3) zatkany EGR w 2.2DCI
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3854


Temat: odpowietrzanie
pompka sluzy raczej do wstepnego napelnienia filtra paliwa... nie wiem jak w dci, golfa tdi na pompie odpowietrzalem na zasadzie luzowania przewodow doprpwadzajacych paliwo do wtryskiwaczy, tu pewnie bedzie podobnie, powinny ... silnik powinien sam dac z tym rade chyba, ze masz niszczelnosc w ukladzie zasilania paliwem, i kolokwialnie paliwo schodzi, cofa sie do zbiornika, po dluzszym czasie beda problemy z odpalaniem, uklad...
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3785


Temat: E III z ok 2000 roku
Witam Slyszec mozna duzo , najwiecej do powiedzenia maja osoby ktorzy nigdy nie mieli stycznosci z tym silnikiem , calkiem nowatorski to on nie jest , bo wczesniej juz w renowkach montowano2,2 dti , jesli chodzi o silnik to wiem napewno ze jest to jednostka nie do zdarcia , klopoty wystepuja tylko w osprzecie, ale nie sa to jakies kosztowne sprawy, nowy silnik 2,2 dci , rozni sie cisnieniem wtrysku , itd.. ale budowa silnika jest niezmieniona.Pierwszy dieselek 2,2 byl prawdopodobnie(tu nie dam sobie reki uciac) po prostu z komora wirowa , wtrysk nie odbywal sie bezposrednio do cylindrow , zreszta tak samo jak 2,1 td a to "i" w oznaczeniu to nic innego jak intercooler. Takze jesli dbasz o silnik diesla , bo trzeba go troche inaczej traktowac jak benzyniaka , nie powinno byc problemu. Przy kupnie takiego silnika sprawdz czy turbina sie nie poci , zwroc uwage na uszczelke pod glowica, no i najlepiej jak bedziesz go kupowal rano przed pierwszym odpaleniem. Andrzej
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=253


Temat: [ T22 T25 T27 ] Problemy z rozruchem silnika D4D
większość D4D ma dogrzewacz Eberspahera lub pełne ogrzewanie postojowe, na takie dni jak teraz to genialny wynalazek, wystarczy, że samochód podgrzeje się przez 20 minut i w zasadzie silnik jest na tyle ciepły, że żadne wtryski albo świece nie mają znaczenia, gdyby grzał się przez 60 minut to prawdopodobnie silnik byłby bardzo ciepły (nigdy nie grzałem tak długo) zalecam inwestycję w zakup ... tym webasto - przy mrozach wystarczy 20 min i silnik nie ma żadnych problemów z odpaleniem, plusem jest też to, że olej jest już rzadszy i silnik tak się nie zużywa ... tak źle - wszystkie d4d odpaliły bez większych ceregieli, natomiast na placu boju poległy min. Laguna 1,9 dCi, Astra CDTI - auta może 2-3 letnie, wszystkie TDI odpaliły też w miarę,...
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=1077


Temat: [ T22 T25 T27 ] Problemy z rozruchem silnika D4D
Święta racja z tym webasto - przy mrozach wystarczy 20 min i silnik nie ma żadnych problemów z odpaleniem, plusem jest też to, że olej jest już rzadszy i silnik tak ... że nie jest tak źle - wszystkie d4d odpaliły bez większych ceregieli, natomiast na placu boju poległy min. Laguna 1,9 dCi, Astra CDTI - auta może 2-3 letnie, wszystkie TDI odpaliły...
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=1077


Temat: [7xx] Benzyna w dieslu...
Aleksiasty, to zalej jakiś nowy DCI benzynką cały czas jest mowa o starszych dieslach, a we współczesnych to absolutna racja. w nowych na common railu nie jest problemem benzyna w ON(bo to już może być ostatni problem dla takiego silnika) tylko słabej jakości ON w Polsce. Jest to główna przyczyna padania pomp czy wtryskiwaczy. a czy wiecie, że pierwsze silniki diesla były ... że jak juz się dostanie benzyna do ON to nalezy ją "wzbogacić" olejem do 2-cycli oraz oszczędzać silnik. kolega kiedyś wlał do Vectry ok. 15l benzyny na 50l ON, dolał oleju do 2-suwa i jakoś wyjeździł do końca taką mieszankę. samochód jednak miał bardzo słabe osiągi oraz były problemy z odpaleniem (raz sam go nawet pchałem) pzdr [ Dodano: 2008-11-27, 23:29 ]...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=19602


Temat: Problem w Traficu 1,9 dci - nie odpala na ciepłym silniku -
Witam szanownych grupowiczów. Mam Reno Trafica 1,9 dci (100 KM) z 2001 roku. Dzieje się w nim dziwna rzecz - a mianowicie. Na zimnym silniku auto odpala bez zadnych problemów od strzała. Gdy silnik osiągnie swoją prawidłową temperaturę pracy samochód zgaszę to juz za chiny nie odpali dopuki nie wystygnie (kilka razy się zdarzyło że zgasł sam i tez juz nie odpalił). po kilkukrotnym długim kręceniu zapala sie kontrolka silnika ze znaczkiem stop w srodku - sugerujaca awarie ukladu wtryskowego. Komputer pokazuje ze moze to byc wina czujnika położenia wałka rozrządu. Tylko powstaje pytanie czy jego błędne wskazania mogą zależeć od temperatury w jakiej pracuje ? Robilem jeszcze taki test ze jak juz odpalil na zimnym silniku to po chwili go zgasilem. Wyciagnalem czujnik polozenia walka rozrzadu i auto nie odpalalo krecilo ale nie odpalalo czyli zachowywalo sie tak jak na ciepłym silniku. Po wsadzeniu czujniku auto znow odpala od razu. Moze mial ktos podobny problem i pomoze. Czekam na jakieś sugestie. [ Dodano: 28-04-2007, 21:31 ]
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3791


Temat: Renault Clio 1,5 DCI 2001r - problem!!
Mam problem z Renault Clio 1,5 DCI objawy: -problem z odpalaniem niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły -czasami odpala dopiero za 10 razem -nierówna praca silnika -na wolnych obrotach czasami...
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5770


Temat: Problem z 1.9DCi w megane
Witam Od jakiegoś czasu walczę z silnikiem 1.9 dci w megane 2001 Na razie on wygrywa Objawy Autko ma doła w zakresie obrotów do 1500 potem to nawet idzie ale nie ... jeszcze jeden niepokojący objaw. Gdy mocniej wciśniemy pedał gazu lub gdy włączymy za duży bieg do obrotów silnika czyli autko ma trochę ciężej to chyba z silnika słychać takie klikanie ( trochę przypominające klikanie zaworu) Gdy silnik ma już lżej to przestaje klikać. Byłem u mechanika a nawet kilku i jak na razie jest tak – kup to , wymień tamto, kasa ... złą pracę i NIC. Na to pukanie powiedział mi mechanik że to spalanie stukowe ale dlaczego to już nie wiem. Nie ma problemów z odpalaniem, spalanie w granicy 6.2 ( 80%...
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2823


Temat: renault megane 2 1.5 dci 2003r rano nie odpala
Mam bardzo powazny problem, jestem posiadaczen renault megane 2 1.5 dci 2003r. Moj problem to powietrze w ukladzie paliwowym, powietrze wystepuje jedynie na odcinku filtr paliwa - pompa paliwa. Podczas jazdy na 3 biegu oraz wyzszych przy wiekszych obrotach zapala sie blad "injection fault" czyli blad wtryskow , zdazylem ustalic ze wtryski nie dostaja odpowiedniej ilosci ropy, nie zauwazam jednak oslabienia silnika w tym momencie. Ten sam komunikat zapala sie rano , z tym ze silnik nie odpala w przewodzie paliwowym zasilajacym filtr jest sucho!!! w przewodach do pompy ropa jest. Nauczylem sie juz odpowietrzac wtryski (klucz 17) wtedy auto odpali, w ciagu dnia nie ma juz najmniejszych problemow z odpalaniem , problem pojawia sie jak auto postoi ponad 6-10 godzin. Paru mechanikow sie juz za to bralo bez skutku , skonczyla mi sie juz kasa!!!! (zainwestowalem juz w ten problem pnad 1500!!!) Czuje ze to jakas blachostka i sam sobie z tym poradze ale...
Źródło: forum.samnaprawiam.com/viewtopic.php?t=1604


Temat: [Megane II phI] - 10 stopni problemy z odpaleniem Megane II
Witam trochę czytałem o silnikach Dci zęby silnik odpalił prędkość obrotowa musi wynosić kolo 200 obr min dopiero komp poda sygnał na wtryski dlatego na zapych odpala bez problemu ja mam uszkodzony modół świec swiecie nie grzeją ale specjalnie nie mam problemów z odpaleniem przy -10 wystarczy raz zakrecić przy -15 to juz 3 razy kręciłem ale przy -18 to nie dał...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=5252


Temat: [Megane II phI] Duże spalanie..problem nie do wyleczenia:(po
Witam Jestem posiadaczem Megane II HTB z 2003 r z silnikiem 1.5 dci 82KM.Przebieg 160 tys. Mianowicie: Od sierpnia tamtego roku walczę z dużym spalaniem to znaczy 8L/100km. Nie przekraczam 2,2 tys obrotów, jeżdżę ekonomicznie. Dziennie robię 100 km po Warszawie. Mój problem zaczął się w sierpniu ub. roku. Zaczął palić się serwis i wtryski,stracił również moc.Po diagnostyce lały 2 wtryski,zostały wymienione i ustawione.Brak błędów.OK Jaki czas później ten sam serwis,okazało się że poszły następne dwa i brak ciśnienia w rampie przez co kiepsko odpalało auto.no OK.Wtryski już 4 nowe wymienione.Spalanie nadal powyżej...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=20476


Temat: [Scenic I phII] nie odpala na rozgrzanym silniku
Witam, sprawa wygląda jak w temacie. Posiadam scenica 1,9 dci z 2002 roku od pół roku. Przyszła zima i zaczęły się problemy. Po przejechaniu 40km gdy wyłączę silnik, nie ma opcji żeby odpalił. Ale jak scenic postoi i się silnik schłodzi odpala. Na rozgrzanym silniku, przy próbie odpalenia auto ledwo co kręci (jakby był wyładowany akumulator). Poza tym auto nie ma mocy ... rozgrzanym silniku? Proszę o jakąkolwiek pomoc!!! Z góry dziękuję.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=20918


Temat: [Megane II phI] lawina problemów 1.9 DCI
Witam wszystkich, od kilku dni przeczesuje forum z nadzieją na znalezienie odpowiedzi i częściowo mi sie to udało, ale jak rozwiąże sie jeden problem to za chwile pojawia się nowy, wiec może po kolei Na początku silnik bardzo głośno pracował - prawie jak traktor - szczególnie na niskich obrotach, po rozgrzaniu było troszkę lepiej, do tego trzęsło całym samochodem, przyśpieszenie było w ... dzień w warsztacie i wykryto, że wężyki na podciśnieniu były założone odwrotnie - po zamianie samochód stał sie mała rakietą i zapanowało ogólne szczęście, oczywiście do następnego porannego odpalenia samochodu -...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=9781


Temat: [Megane II phII] Zmiana silnika-problem z odpaleniem
Witam. Zmienilem silnik w megane II z 2007 roku na osprzecie siemiensa - 1,5 dci 101 KM.Silnik stary padl po 140 tys km- rozwalilo korbowody - i glowice.Ktos jezdzil ostro i jak mi powiedziano na 6 biegu przy malej predkosci.Niewazne- kupilem silnik z przebiegiem 60 tys km i zostal wlasnie wlozony.Wszytsko jest zlozone jak powinno byc - ale jest problem z odpaleniem.Przewody byly zapowietrzone, i sposobem udalo sie zrobic tak ze podaje paliwo na wtryski.Silnik kreci ale nie odpala.Wedlug mnie - a kiedys tak mialem przy 1,9 dci z 2003 roku- jest blokada zaplonu.Swieci sie czerwona lampka w dolnej czesci zegarow- ciagle.Przy odpalaniu gasnie- jak to ominac.Dzieki z gory za podpowiedzi[/fade]
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=22837


Temat: [Scenic I phII] Scenic 1,9dCi - pomocy
błędzie któryś z nich jest uszkodzony bądź zabrudzony... Wyczyścili mi oba (170 zł) i przez tydzień faktycznie był spokój. Jak problem się powtórzył to postanowiłem wymienić czujnik położenia wału rozrządu... poszło sprawnie: 30 minut i 65 zł (270zł w ASO). Niestety po 3 dniach problem się powtórzył. Chcę dobrać się do drugiego czujnika ale nie wiem gdzie go szukać a nie chcę...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=12599


Temat: Scenic 1.9 dCi 2001, problem z odpalaniem
... 3 sekundy). Z kontrolką immobilisera jest różnie, czasem zaświeci się i wtedy w silniku słychać takie burczenie jakby się coś elektronicznego załączyło, czasami się wogole nie zapala. Nie ma różnicy, przy...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=9868


Temat: Scenic 1.9 dCi 2001, problem z odpalaniem
Witajcie posiadam Megane I ph II silnik 1,9 dci, moja historia z problemem z zapalaniem zaczęła się w październiku.... objawy: nie pali się grzanie świec, można kręcić nie zapali pali się grzanie świec, nie zapali wspólny objaw: brak charakterystycznego bzzzzzzzzzzzzzzzzzz po przekręceniu kluczyka, czasem co kilka przekręceń kluczyka ( bez rusznia rozrusznikiem) słyszałem bzzzzzzzzzzz, wtedy odpalał. od tamtego czasu wymieniłem: sterownik grzania ... spratolić i kasę wyciągać własnymi rękami znalazłem przyczynę moich problemów. U mnie wymianie wymagał przekaźnik w skrzynce koło akumulatora o nr 7700414484. Uwaga! tam są trzy identyczne, ten pierwszy od kierowcy ... po czym odpalał od razu. po wymianie problem się rozwiązał. Pan Grzegorz z serwisu Renault stwierdził, że te przekaźniki lubiły się popsuć, więc może i to jest jakieś rozwiązanie przynajmiej w...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=9868


Temat: [N16] EGR - co zrobić gdy nawali - 1,5 dCi
Temat dotyczy silnika 1,5 dCi rok 2003 przebieg 150.000 Wczoraj, miałem pierwszy przypadek świecenia kontrolki błedu silnika. Tak było rano [świeciła cały czas nie gasła] Po skończeni pracy - próba odpalenia i szok ! Silnikiem trzepie i trzęsie na wszystkie strony i nic. Z wielkimi nerwami po kilku próbach - odpala, ale cięzko, tylko po dodaniu gazu trochę sie unormował. Przeszło mu gdy sie troche zagrzał, całe szczęście że było plus 6 stopni. W ASO - podłączenie komputera - błąd EGR. Mechanik stwierdził, że może kończyć się EGR. Podobno w tym silniku nie da się go zatkać przy pomocy blaszki lub 2 PLN. a wymiana nowego EGR - 1200 PLN Czy miał ktos z Was taki problem - jak go załatwiliście. Może jest jakiś...
Źródło: nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=475


Temat: Chcek Engine błedu 0202 - problemy z odpaleniem silnika
Jestem posiadaczem Alemry N16 z 2002r 1.5 Dci. Od pewnego czasu świeci mi się kontroloka Chcek Engine. W zakładzie diagnostycznym po podpieciu do komputera wyrzuciło komunikat o błedzie nr 0202 z opisem - kod nieznany. Błąd został skasowany lecz po kilku km ponownie wyskoczyło to samo. Od tego momentu mam duze problemy z zapaleniem (temperatura powietrza jest ujemna) a jak juz sie uda to silnik pracuje glosno. Po skasowaniu bledu wszystko wrocilo do normy do momentu ponownego zapalenia sie kontrolki. Blad 0202 podobno oznacza uszkodzenie w obwodzie cylindra 2. Nie mam jednak pojecia...
Źródło: nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=2795